התמודדות עם חרדה


פחד הוא רגש טבעי והוא נורמלי במצבים של סכנה מיידית אך הוא יכול להתפתח לחרדה נוכח רצף של מספר אירועים ביטחוניים שעלולים להשפיע זמנית על תחושת הבטחון הכללי שלנו.

כהורים, התגובות שלנו, יכולות להשפיע על הרגעת חרדות שצפות אצל ילדינו.

אז, הורים – 10 צעדים להרגעת החרדה בקרב ילדים וילדות:

1.     שימו לב למצבכם הרגשי וטפלו בו עבור הילדים. הם מרגישים.

2.     המעיטו בצפייה בחדשות בנוכחותם. זה טוב גם עבורכם.

3.     שדרו תחושת בטחון במערכות הציבוריות התומכות, כגון: צה"ל, המשטרה וכוחות הבטחון.

4.     העבירו ותווכו את המידע שמגיע מבחוץ באופן רגיש וענייני ללא פרטים מיותרים ומותאם גיל.

5.     הקשיבו לשאלות, ענו והתייחסו אליהן ברגישות ובכנות מותאמת לגיל

6.     חבקו וגלו חום כשצריך ותנו מקום לביטוי הרגשות שעולים ותנו מענה מכיל ומנרמל לתגובות רגרסיביות שלכם ובעיקר של הילדים (חזרה להרטבה, בקשה לישון אתכם וכו')

7.  השתמשו בעוצמות, בכישרונות, בתחביבים וכל מה שיכול לתמוך ולעודד את הילד, להזכיר לו שאתם סומכים עליו  ו/או לשמש כהסחת דעת בעת לחץ

8.     בצעו בצוותא פעולות הרגעה באמצעות תרגילי נשימה, יוגה, ספורט, מדיטציה  ו/או תפילה

9.     שמרו על שגרת החיים הרגילה, לכם ולילדכם, והביעו אמונה ותקווה

10.   פנו לעזרה מקצועית במקרים מדאיגים*

אנחנו כאן בשבילכם, הורים, באגף השירותים החברתיים ובשירות הפסיכולוגי חינוכי:

שרות פסיכולוגי חינוכי 03-5346087

הקו החם באגף לשירותים חברתיים 5300666 -03

עלון פרסומי