מפגש למידת עמיתים בקריית אונו
בשבוע שעבר התקיימו שני ביקורי למידה במרכז השירות לתושב בקריית אונו.
סיור ראשון התקיים עם נציגים מעיריית בית שמש שהגיעו כדי ללמוד על הפעלת המרכז ולשמוע על פעילות האגף השירות לתושב.
סיור שני התקיים עם נציגים מעיריית כפר סבא שהגיעו להתרשם ממרכז השירות לתושב וממרכז ההפעלה העירוני.
מטעם עיריית קריית אונו, השתתפו מיכל רוזנשיין, מנהלת אגף השירות לתושב, מיכל לנדסמן, מנהלת מרכז השירות לתושב ונציגיה, טל שחר, מנהל המוקד העירוני, ג'קלין לוזון, מנהלת פניות הציבור ודרור קוממי מתרבות הדיור.
ראשית, התרשמו הנציגים מהמקום עצמו ומעמדות ההפעלה העצמיות עבור התושבים. הם שאלו שאלות טעם לגבי יתרונות מרכז השירות לתושב ושמעו מפי הצוות על היתרונות בשירות היברידי, שמאפשר גם פעילות עצמאית וגם קבלת סיוע מהנציגים במקום. במהלך הפגישה נכנסו תושבים מהעיר לבצע פעולות ולבקש עזרה, ששמחו לענות על שאלות ולספר איך הם נעזרים במרכז השירות לתושב לטובתם האישית. נציגי העיריות התרשמו מהעמדות במקום: קיוסק מידע של אתר העירייה, קיוסק השירות הממשלתי וקיוסק הביטוח הלאומי. הם למדו את המקום כולל הטלוויזיות המשדרות אירועים בעיר ומידע מועיל לתושב וההתייחסות לתושבים חדשים ולתהליך קליטתם בעיר. מיכל רוזנשיין, מנהלת אגף השירות לתושב, ומיכל לנדסמן, מנהלת המרכז, סיפרו על המקום ועל נציגי השירות שיכולים לעזור כמעט בכל תחום בו העירייה עוסקת והנמצאים בקשר שוטף עם יחידות העירייה במידת הצורך. כמו כן, הדגישו את החשיבות של הדרכת נציגי השירות, הצוות המגובש, החייכני והמוכשר לתת את השירות ברמה הגבוהה ביותר ואת עצם היותו של המרכז פתוח בשעות לא שגרתיות, כך שהוא פתוח משעה 08:00 בבוקר ועד לשעה 19:00. מיכל הדגישה שהשירות הטוב גורם ליותר פניות מכיוון שהתושבים לומדים שיש להם על מי לסמוך ויש אמון והכרה מהציבור. עלו שיקולים לגבי מיקום המרכז לשירות והודגשה החשיבות להיותו חלק ממרכז שוקק חיים, כפי שקורה בקריית אונו, בסמוך לקניון, מה שמביא מבקרים הן מלקוחות הקניון והן מהמשרדים במקום. בהמשך המפגש, נבחן הקשר בין המוקד העירוני למרכז השירות וטל שחר, מנהל המוקד העירוני סיפר על העבודה במוקד, על הקשר בין היחידות ועל מוטת השליטה במקום. הוא הרחיב וסיפר על מרכז ההפעלה ועל מרכז השליטה והבקרה שמתממשק כל המערכות, כמו תאורה חכמה בעיר, מצלמות אנליטיקה, מערכת שועל וכו'.
האורחים שאלו שאלות לכל אורך המפגש ובהמשך מתוכננים ביקורים נוספים ללמידה מהצלחת המודל בקריית אונו.