בעיריית קריית אונו קשובים לרחשי הלב של הציבור ומשתפים את התושבים בתכנון סביבת המגורים. כך גם בפרוייקט ברחוב בר יהודה המתחדש.

 

בתוכנית המקורית להתחדשות הרחוב בצדו המזרחי, תוכננו שבילי אופניים ברוחב 2.5 מטר ומדרכה רחבה ברוחב של 3.5 מטר יחד עם 56 מקומות חניה ומדרכה ברוחב של 2.5 מטר בצידו המערבי של הרחוב.  ברם, סירובו של פקיד היערות להעתיק 4 עצים גרם לעירייה לשנות את התוכנית.


בעיריית קריית אונו פנו לדיירי הרחוב והציעו להם 3 חלופות לתוכנית המקורית - האחת שמירה על רוחב שביל האופניים והמדרכה אך הקטנה משמעותית של מקומות החניה, והשתיים האחרות הקטנת רוחב שביל האופניים והמדרכה תוך שמירה על מספר מקומות החניה באחת וצמצום קל במספר בשנייה .

לתושבים הופץ עלון דיגיטאלי ובו החלופות והסברים מלווים, בסיומו נתבקשו לבחור את אחת החלופות .

בסקר השתתפו למעלה מ-300  בעלי דירות במתחם שבחרו ברוב קולות את החלופה ובה שמירת מספר מקומות החניה המקורי והצרת שביל האופניים והמדרכה.

 

בעיריית קריית אונו הקשיבו לקולות ושינו את התוכנית בהתאם.

 

ישראל גל ראש העיר: "שיתוף התושבים בתכנון סביבת מגוריהם חשוב מאין כמותו. אין ספק שלקיחת אחריות על ידי התושב לאזור מגוריו תורמת לתחושת הקהילתיות ולאמון של התושב במערכות העירוניות"

הדמייה רחוב בר יהודה

קרדיט הדמייה רחוב בר יהודה: אדר' תום בריל